Saturday, August 11, 2012

Mereka..



Assalamualaikum..

Salam ramadhan al Mubarak aku sebarkan ke segenap penjuru dunia..
Semoga keberkatan dan kedamaian ramadhan dapat dirasai di setiap detak jantung manusia..

Terutamanya...

MEREKA#MEReKA#DAN#MERAKA....

Sungguh, Ramadhan kali ini aku tidak putus berdoa untuk ibu bapaku, guru-guru, kaum keluarga,sahabat handai, muslimin muslimat agar di beri kerahmatan dan keberkatan di bulan yang berkat ini..

Dan yang paling aku tidak lupa..doaku buat mereka yang aku anggap sahabat..
ye..memang mereka sahabat baik aku..mereka adalah sahabat ku dunia akhirat...
walau mereka tidak menganggap aku sahabat mahupun kawan, apatah lagi kawan rapat....

Walau ada juga yang menganggap aku adalah musuhnya...namun mereka adalah manusia yang di wujudkan oleh ALLAH untuk hadir dalam hidupku..memenuhi segenap ruang cerita hidupku...
agar hidup aku beralun indah dengan kehadiran seorang sahabat...
walau kadangkala ia mencorakkan warna resah di jiwa..
namun, itulah kehidupan yang ALLAH aturkan untuk aku...

Ya..aku akui.bukan susah untuk memaafkan..
memaafkan juga tidak bermakna melupakan..
kemaafan mampu diberi dan rasa amarah mampu diusir..
namun palitan kenangan yang dilakar SUKAR dipadam..

Bukan seperti memadam perkataan yang salah
Ia ibarat memadam parut di badan
Mengambil masa yang lama untuk hilang..

Namun, berdoalah....
sesungguhnya doa mampu membantu untuk melupakan
Memadam api kemarahan
Menyejukkan hati menghulurkan kemaafan
Walau kemaafan itu tidak diminta dari “pesalah”..
namun, hulurkan kemaafan..perbanyakkan doa...

Ye doa adalah segalanya..pada ALLAH kita meminta...insyaALLAH DIA memberi..
Sungguh kita tidak rugi
Andai ketenangan hati diperolehi...

   “ berdoalah kamu kepada ALLAH dalam keadaan yakin doa itu diperkenankan
Dan ketahuilah sesungguhnya ALLAH tidak memperkenankandoa dari hati yang lalai dan sibuk dengan hal lain”
Riwayat Tarmizi dan Al Hakim..


Waallahualam
Amen....

kakena..
22 Ramadhan..

No comments:

Post a Comment