Friday, August 31, 2012

Spoken in a While :)

Assalamualaikum..

Huh!!
hohoohoo..
kepal-kepal tangan, picit-picit kepala...

Hati dah menjerit resah, jiwa kacau..
my Maa pun da membebel lihat anaknya tak keruan..
sekarang baru aku sedar masa tu jalan laju..macam ketapi
menyesal seakan-akan tidak menghargai masa yang ada dengan baik
Rasa seolah-olah tak hargai apa yang dah aku lalui...

HOHOHO#

Wahai masa...maafkan aku..
bukan tak bersyukur
Apatah lagi tidak menghargai..
Mungkin banyak perkara lain yang membantut (alasan semata-mata, MUNGKIN!!)

HOHOHO## 

I want to apologize...

Dear tummy; sorry for all the butterflies...
Dear my smelly pillow; sorry for all the tears...
Dear Mr Ted; Sorry for unreasonable hugs and secrets..
Dear Heart; Sorry for all the Damage...
Dear Brain; you were RIGHT...

....Time flies...


HOHOHO###


a week before come back to campus without complete even half of my intern report. well done huh!!

p/s : I wish Pokemons were real!!!!


Monday, August 27, 2012

Wednesday, August 15, 2012

Counting days

Near 
to the End of  this blessed month of mercy.

we're counting the days

holding hands 
Syawal just around the corner


and I did this card
to my only one
He's my bestfriend that I ever had
He's my man :')
#
#
#



Ye.. 
Ampunkan aku!!!
*
*
*
*


dan aku mengambil kesempatan 
Menyusun sepuluh jari mohon kemaafan
Andai tersilap susun bicara
Mengguris sekeping hati tanpa diduga
Tingkahku membawa duka di jiwa
Sikapku mengundang kecewa
Riakku mengalirkan derita buat kalian
namun percayalah..luaran bukan gambaran untuk segalanya.

Untuk ibu bapa
saudara mara

para guru 

sahabat handai 
dan kenalan
rasanya tidak terlalu awal untuk aku menghulurkan Salam lebaran 1433H


# ye aku tak pandai nak berpantun berpuisi berseloka bagai nak ucap Selamat Hari Raya, namun aku melahirkan sejuta kemaafan dari kalian semua dengan penuh rasa ikhlas dan terbuka sempena menyambut hari dan bulan yang mulia ini..rendahkanlah hati berilah kemaafan untuk insan sekeliling semoga hati tenang dan bahagia menjelang Syawal ini. Setiap denyut nadiku dan relung jiwaku menitipkan doa buat yang telah pergi bertemuNYA. Semoga ingatan tidak luput buat mereka diSANA..
AlFatehan dikirim bersama...
Ameen..

## Ku pohon doanya dari rakan-rakan semoga jodoh kami diketemukan dan dipanjangkan dengan izinNya dan perhubungan kami diberkati.. :) 
InsyaALLAH...

|KEKNA|
1301
.26 RAMADAN 1433H







#Untitled 2#

yang pertama tamanya untuk diri aku
dan anda semua..


Assalamualaikum..
Aku rasa malam ni
 tak boleh lelapkan mata yang penat
Jiwa resah
Gusar
Adakah aku masih ada peluang 
untuk merasa detik-detik terakhir Ramadan tahun ini
menyambut hari kemenangan bersama keluarga tersayang
adakan esok aku masih bernafas
merasa damainya bumi tuhan
Masihkah ada Ramadan buatku 
atau ini Ramadan terakhirku
sungguh aku kecewa



doaku pada tuhan
panjangkan usiaku
semoga aku bertemu Ramadan lagi
sungguh aku seorang yang alpa
tidak bersungguh dalam mencari redhaNYA
Walau aku telah mencuba, namun aku tetap terleka
hampir tiga puluh hari bulan penuh barakah ini berlalu
aku tahu aku tidak bersungguh
namun masa tidak dapat diputar lagi
hanya boleh dikenang jadikan pengajaran
aku manusia leka
hamba yang lemah

YA ALLAH
kuatkan aku untuk meniti hari-hari terakhir di bulan mulia ini
runtunkan jiwaku agar dekat padaMU
Berilah hidayah dan petunjukMU

 Lantas aku buka kata-kata nasihat

 Don’t let this Ramadan be just a holiday of rituals. 
Don’t finish reading the Quran without it transforming you.
 Don’t feed your body at suhoor, but starve your heart of Qiyam. 
Don’t reduce this downpour of mercy to just a month of sweets and lavish iftars. 
Seek Him, you will find. 
Take a sincere step towards change, transformation, redemption. 
If you do, you will find Him in front of you. 
Find Him this month. 
He’s been there all along.
 Closer than your jugular vein

 Look and you’ll find. Walk and you’ll arrive.

ye..aku masih ada masa
ayuh sahabat
kita masih ada masa
masih diberi peluang untuk mencari tuhan
ayuh berjalan tanpa henti
kerana masa yang ada hanya sedetik
bersama berpimpin tangan
aku, dia dan kamu
bersama mencari TUHAN

syukur kita tersedar walau terlewat
  Terima Kasih ALLAH



Saturday, August 11, 2012

Mereka..



Assalamualaikum..

Salam ramadhan al Mubarak aku sebarkan ke segenap penjuru dunia..
Semoga keberkatan dan kedamaian ramadhan dapat dirasai di setiap detak jantung manusia..

Terutamanya...

MEREKA#MEReKA#DAN#MERAKA....

Sungguh, Ramadhan kali ini aku tidak putus berdoa untuk ibu bapaku, guru-guru, kaum keluarga,sahabat handai, muslimin muslimat agar di beri kerahmatan dan keberkatan di bulan yang berkat ini..

Dan yang paling aku tidak lupa..doaku buat mereka yang aku anggap sahabat..
ye..memang mereka sahabat baik aku..mereka adalah sahabat ku dunia akhirat...
walau mereka tidak menganggap aku sahabat mahupun kawan, apatah lagi kawan rapat....

Walau ada juga yang menganggap aku adalah musuhnya...namun mereka adalah manusia yang di wujudkan oleh ALLAH untuk hadir dalam hidupku..memenuhi segenap ruang cerita hidupku...
agar hidup aku beralun indah dengan kehadiran seorang sahabat...
walau kadangkala ia mencorakkan warna resah di jiwa..
namun, itulah kehidupan yang ALLAH aturkan untuk aku...

Ya..aku akui.bukan susah untuk memaafkan..
memaafkan juga tidak bermakna melupakan..
kemaafan mampu diberi dan rasa amarah mampu diusir..
namun palitan kenangan yang dilakar SUKAR dipadam..

Bukan seperti memadam perkataan yang salah
Ia ibarat memadam parut di badan
Mengambil masa yang lama untuk hilang..

Namun, berdoalah....
sesungguhnya doa mampu membantu untuk melupakan
Memadam api kemarahan
Menyejukkan hati menghulurkan kemaafan
Walau kemaafan itu tidak diminta dari “pesalah”..
namun, hulurkan kemaafan..perbanyakkan doa...

Ye doa adalah segalanya..pada ALLAH kita meminta...insyaALLAH DIA memberi..
Sungguh kita tidak rugi
Andai ketenangan hati diperolehi...

   “ berdoalah kamu kepada ALLAH dalam keadaan yakin doa itu diperkenankan
Dan ketahuilah sesungguhnya ALLAH tidak memperkenankandoa dari hati yang lalai dan sibuk dengan hal lain”
Riwayat Tarmizi dan Al Hakim..


Waallahualam
Amen....

kakena..
22 Ramadhan..